pondělí 12. května 2014

První návštěva ZIRISu


Celý týden jsem byl jako na trní a zjišťoval další a další informace z nichž jedna byla celkem zajímavá a to nechat si operovat jen jedno oko (to horší -1,5dioptrií), pravé. 

Líbilo se mi to ze dvou důvodů:
ušetřím a když by se cokoli pokazilo mám ještě jedno oko zdravé.

Hned jsem si zkoušel, jestli to nebude velký problém a dával si brýle tak, abych se díval levým okem bez korekce a vypadalo to, že to bude fungovat.


Přišel den kontroly a já jsem zvědavý, co bude. Jedu do valašského očního centra, kde sídlí i ZIRIS a nevím, jestli se těším nebo bojím. Jsem prostě dost nervozní. Hlásím se na recepci, dostávám odpověď, že to může chviličku trvat, že tam ještě pan doktor někoho má. Jsem tu dřív, nevadí.

Sedl jsem si do čekárny a vzápětí slyšel svoje jméno. Pan doktor Siegl se mi představuje a odvádí mne do ordinace.

Posadí si mne do křesla, odkud vidím na monitor připevněný na dveřích, kde běží nějaké obrázky, kolem je spousta přístrojů a panuje tu příjemné přítmí. Doktor bere do ruky model oka a začíná mi vysvětlovat, kde je chyba, jaké jsou pro a proti jednotlivých operací, jak operace probíhají, ... Zjišťuji, že jsem většinu toho nečtl a tak ztratil spoustu času hledáním informací zbytečně.

Povídáme si, proč chci laserovou operaci očí a já se ptám na možnost operace jen jednoho oka, načež mi doktor změří sílu dioptrií a říká, že by operace jen jednoho oka mohla být účinná. Je téměř rozhodnuto, operace se bude dělat jen na jednom oku, na tom pravém, zbývá ještě jedna otázka - je pravé oko mé hlavní? Dostávám do ruky papír A4 a uprostřed je díra, napínám ruce a dívám se na předmět v dáli, když zavřu levé oko vidím ho, když pravé oko, nevidím ho. Pravé oko je hlavní.

Abychom celou situaci po operaci nasimulovali, dostávám na týden na pravé oko kontaktní čočku. Domlouváme termín další kontroly a říkáme si, jak bude kontrola probíhat a já bez známek nervozity odcházím do auta s brýlemi v ruce.

Žádné komentáře:

Okomentovat